بلاگ موردنتال

سیلر بایو سرامیک

سیلر بایو سرامیک مروابن Endo Ceram Morvabon

سیلر بایو سرامیک

سیلر بایو سرامیک چیست و چه کاربردی در دندانپزشکی دارد؟

عوامل متعددی مانند عدم رعایت بهداشت دهان و دندان می‌تواند سبب پوسیدگی دندان‌ها گردد. این اتفاق در ابتدا با تغییر رنگ مینای دندان خود را نشان می‌دهد و سپس با نفوذ به سطح زیرین مینا یعنی عاج دندان، درد شدیدی برای فرد بوجود می‌آورد. عدم توجه به درد دندان سبب پیشرفت پوسیدگی و درگیر شدن پالپ دندان یعنی اعصاب و عروق دندان می‌گردد. اینجاست که فرد باید برای نجات دندان و برطرف نمودن درد، اقدامات دندانپزشکی لازم را انجام دهد. دندانپزشک با برطرف نمودن پوسیدگی در قسمت‌های درگیر شده در پالپ دندان، کمک می‌کند تا عفونت تخلیه و ریشه دندان پاکسازی گردد تا پوسیدگی مجدداً عود نکند. یکی از مواد اصلی که در فرآیند پرکردن دندان به‌کار می‌رود، سیلر بایوسرامیک است. ما در ادامه این مطلب قصد داریم درخصوص کاربرد و ویژگی‌های این محصول با شما به گفتگو بنشینیم، پس لطفاً تا پایان ما را همراه یبفرمایید.

کاربرد Bioc Sealer Angelus

یکی از پرکاربردترین و اصلی‌ترین مواد در دندانپزشکی سیلرها هستند که به دلیل داشتن خاصیت چسبندگی به پرکردن کانال‌های دندان توسط «گوتاپرکا» کمک می‌نمایند. البته این ماده کاربردهای دیگری مانند افزایش حجم کانال‌ها یا پرکردن دندان‌های شیری و دائمی را نیز دارد. ازبین تمام سیلرهای ارائه شده در بازار، سیلر بایوسرامیک Bioc Sealer Angelus به‌عنوان پیشرفته‌ترین و به‌روزترین محصول شناخته شده است. این محصول که به‌عنوان یکی از تولیدات شرکت مروابن معرفی شده است، به دلیل داشتن کلسیم هیدروکساید دارای خواص آنتی باکتریالی است. بعد از اینکه دندانپزشک عفونت را از ریشه و پالپ دندان جدا نمود، داخل محفظه ایجاد شده را با گوتاپرکا پرمی‌کند تا شکل و استحکام دندان حفظ گردد. سپس برای چسبیدن این ماده با دیواره دندان، دندانپزشک از Bioc Sealer Angelus استفاده می‌نماید. 

گوتاپرکا و سیلر دو ماده ضروری جهت پرکردن کانال ریشه به‌حساب می‌آیند؛ درحقیقت سیلرها مانند سیمان و گوتاپرکا مانند اسکلت آهن و ستونی عمل می‌کنند که ریشه دندان استحکام خود را حفظ نماید.

ویژگی‌های Bioc Sealer Angelus

علاوه‌بر خاصیت چسبناکی، سیلرها ویژگی‌ها و خواص دیگری نیز دارند؛ این ماده مهم که می‌تواند بعد از انسداد ریشه محفظه پالپ را تمیز نماید دارای ویژگی‌های مهم زیر نیز می‌باشد:

  • به دلیل داشتن خواص بیولوژیکی و PH بالا سبب ایمنی و موفقیت درمان می‌گردد.
  • دارای خواص آنتی باکتریال
  • ماده‌ای ضدتحریک
  • سیلر غیر رزینی با خاصیت زیست سازگاری بهبود یافته.
  • به دلیل داشتن بایوسرامیک و آزادسازی یون‌های کلسیم تشکیل بافت معدنی را تحریک می‎نماید.
  • فاقد اوژنول
  • دارای رادیوااپسیته بسیار بالا
  • بدون هیچگونه تغییر رنگ در دندان و با حلالیت پایین در محیط مرطوب دهان
  • به دلیل داشتن Film Thickness پایین، ضخامت نازکی ایجاد می‌نماید.
  • دارای انسجام و قابلیت ایجاد استحکام مکانیکی و شیمیایی پایدار.
  • عدم نیاز به نگهداری در یخچال
  • هر بسته 2 گرمی شامل 4 سرنگ 5/0 گرمی است.

مزیت Bioc Sealer Angelus

همانطور که گفتیم بعد از خالی شدن پالپ دندان از عفونت‌ها، دندانپزشک محفظه ایجاد شده را با گوتاپرکا پرمی‌نماید و سپس با استفاده از سیلرها استحکام مناسبی برای دندان ایجاد می‌کند. به‌طورکلی هر بسته سیلر 10 تا 12 کانال را ساپورت می‌نماید و معمولاً 60 تا 120 دقیقه زمان برای ست شدن این محصول با گوتاپرکا و دیواره دندان وقت لازم است. Bioc Sealer Angelus مزیت‌های مهم دیگری نیز دارد که مهمترین آن‌ها عبارتند از:

  • اندازه بسیار ریزی دارد، به‌همین علت می‌تواند انتشار بافت‌ها را سرعت ببخشد و منجر به بازسازی سریع‌تر گردد.
  • سیمانی پرکننده است که به‌صورت دائم درحال انتشار کلسیم به بافت‎های دندان است و سبب تحریک بافت جهت بازسازی سریع آن‌ها می‌گردد.
  • کاربردی آسان دارد و به راحتی پاک می‌شود.

کلام آخر

فرآیند درمان پوسیدگی دندان باید توسط دندانپزشک و با انجام کار تخصصی صورت پذیرد؛ زمانی که دندان از عفونت خالی می‌گردد باید مجدداً مانند روز اول مهروموم و مستحکم گردد. این وظیفه برعهده مواد مخصوص پرکردن دندان می‌باشد؛ همانطور که در این مطلب اشاره کردیم، یکی از مهمترین مواد در پرکردن دندان‌های خالی شده، سیلر بایو سرامیک به‌حساب می‌آید. هم‌اکنون این ماده پرکاربرد در وب‌سایت شرکت موردنتال آماده عرضه به دندانپزشکان گرامی است. شما می‌توانید جهت اطلاع از قیمت سیلر بایو سرامیک و خرید این محصول ازطریق وب‌سایت اقدام نمایید. همچنین درصورت وجود هرگونه ابهام می‌توانید ازطریق شماره تلفن 02144250945 با همکاران ما در شرکت موروابن در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *